måndag 9 april 2012

Det blir som man tänker.


Tisdag efter Påsk.
En helt fantastisk helg med lugn och ro utan måsten eller speciella förberedelser. Enda påskpyntet är riset på bron.
Livet snurrar på och jag har mycket i huvet just nu. Det syns på att inläggen i bloggen blir mer och mer sällsynta.
För lite uppdatering så ska jag berätta att PUSH fått ett nytt uppdrag. Jag ska hålla i utbildning i ergonomi och hälsa för transportbranchen. En spännande utmaning och roligt tillägg i mitt jobb.
För Q-nätverket som är vår lokala Winnet Sollefteå, så har det också blivit fler timmar. Jag inser att det inte hinns med mellan två behandlingar utan måste planeras som allt annat jobb.
Det blir som man tänker. Har länge önskat ett jobb som inte sliter så hårt på min kropp. Nu får jag använda huvet i stället.
Jag har fortfarande uppdrag som personlig assistent hos en kvinna som är en pärla. Vi trivs tillsammans och har både skratt, gråt och "djävlar anamma" i en salig blandning under förmiddagarna. Som många gånger förr så konstaterar jag att det blir som man tänker.
Var därför noga med vad du tänker.
Jag kan..
Jag vill..
Jag ska..
Unvik ordet inte. Som du vet så har inte hjärnan förmågan att uppfatta det. Ex. Tänk inte på en gul banan. Vad tänkte du på?
Tills nästa gång vi hörs önskar jag dig en fantastisk vår.

Inga kommentarer: