måndag 26 juli 2010

Jag har hört på radion idag... regn hos mig

Första semesterdagen. Regnet skvalar och däremellan är det ett disigt landskap. Vad gör man? Jo jag valde att jobba några timmar. 2 mycket trevliga damer hade beställt behandling och det är klart man ställer upp. Det ger härlig energi att arbeta med kroppen.

Väl hemma igen blev det en tur till MIO för att leta reda på en bra sänggavel. Icke sa Nicke, de hade inte den jag vill ha. Vi åker runt på lite andra ställen men hittar inget lämpligt. Hem igen.
Vad göra nu då? Jag försöker mig på hemgjord hallonglass. Den ligger nu i frysen för att få den rätta konsistensen. Även om det regnar är det sommar och jag vill ha glass utan sötningsmedel och E621 och allt vad det heter. Hittade flera bra tips på egen glass när jag googlade på glassrecept. Finns även gjort på yoghurt om du inte vill använda grädde.

Nu hoppas jag regnet upphör snart och solvärmen återkommer. Vi har ju Nipyra i Sollefteå med allt vad det innebär av erbjudanden och nöjen. Välkommen till vår fina småstad.