tisdag 8 mars 2011

Internationella kvinnodagen

8 mars. Internationella kvinnodagen. Jag startade dagen med en timmes promenad längs skoterspåret. Härligt. Småfåglarna spelade sin serenad och solen värmde trots att timmen var tidig. Det är en härlig tid framför oss nu.

Q-nätverket uppmärksammade dagen med en gemnsam lunch. Det är alltid inspirerande att träffa dom. Den Ideella föreningen för kvinnor som är företagare eller chefer.En och annan idé ploppar upp när vi träffas. Vi hade även besök från TÅ och Sollefteåbladet under lunchen och de kommer att skriva om vår förening.
Just nu ligger det lite arbete med att planera för höstens arrangemang. Jag hoppas att den enkät jag skickat ut till medlemmarna ger lite svar på vad dom vill ha. Aktiviteter och föreläsningar etc.

Nästa måndag är det träff för att träna på sociala medier. Hur kan vi använda fb eller twitter i markandsföringen? Vi övar och tar reda på mer.

Jag tycker det är stimulerande att arbeta och lära sig mer både om Winnet och om våra medlemsföretag. Vem vet hur utvecklingen ter sig. Det gäller att ha ögon och öron öppna och vara lyhörd. Rätt vad det är ger det nya arbetsuppgifter, flera spännande uppdrag, nya kontakter etc. Det är vitsen med att vara med i ett affärsnätverk.

Det var dagens reflektioner. Inte nog med att det är Internationella kvinnodagen, det är också fettisdag. Siv har namnsdag så jag har all anledning att äta en semla. Gott!

Inga kommentarer: