onsdag 30 mars 2011

Livet

Jag stärker min kropp, jag stärker min själ. Detta genom att promenera skoterspåret under tidig morgontimma. Solen kommer sakta över bergskammen och jag känner hur den 12-gradiga kylan nyper lite i kinden. På marken ser jag färska spår av hare, ekorre och räv. Efter någon kilometer känner jag hur värmen sprids i kroppen och jag får lätta på halsduken. Känner en bubblande kärlek till livet och tackar min gud för att jag får sådana dagar som den här. Det är det här som är livet. I lördags firade vi min mans 60-års dag genom gourmetmiddag på Gålsjö bruk. Wow, så gott. Söndag åkte jag med dottern och hennes familj till Västerås och fick sova i barnbarnets koja. Mysigt som det bara kan vara i samvaro med en 4-åring. Måndag morgon tog jag pendeln till Stockholm. Vid 17,28 åkte jag till Sundsvall för att ansluta till buss som tog mig hem. I går var det jobb, jobb, jobb, från 9-21. Man får ta igen på gungorna... I dag då? Administrativa uppgifter och kontakter med presumtiva återförsäljare av superfruit. Min vecka är verkligen varierande och det är precis så jag vill ha det. Planerar nu för påsken och bjuder in barn och barnbarn och deras farmor till oss. Kanske vi kan flyga på besök till Blåkulla på en gemensam kvast. Kom att tänka på en dikt jag fick av en lärare en gång. Den lät ungefär så här: Dagen idag, är en märklig dag den är din, den har du fått för att göra något av. Dagen idag har du, igår är redan förbrukad, i morgon vet du ingenting om. Dagen idag den är din.

2 kommentarer:

Anita Löfstedt sa...

Du är underbar du , och säkert världens bästa mormor:)))

PUSH sa...

Tack för det. Jag har i alla fall världens goaste barnbarn.