tisdag 21 juni 2011

Det bästa jag vet

-är att vara tillsammans med mina barnbarn. Här en bild från när Julia döptes och vi sedan läste presentboken.


-jag gillar dessutom mitt jobb. Friskvårdsarbetet är både varierande och stimulerande.



Tiden går fort. Det har nu redan gått 4 veckor sedan jag opererade magen. Inget allvarligt denna gång, men ändå rätt omfattande. Det var ett sätt att rätta till det som blev fel tidigare. Nu är jag i alla fall på G igen och den 8 juli är min sjukskrivning slut. Ska bli riktigt roligt att börja jobba igen. Saknar mina kamrater och kunder samt den energi det ger att sjösätta nya idéer.



Nu först ska vi fira midsommar. Besök av dotter med familj gör helgen lite extra festlig. Jag har suttit vid symaskinen och låtit den kreativa ådran forma 2 små sommarklänningar och 2 axelremsväskor för presenter till tjejerna.



I dag avfrostar jag frysen och rensar kylskåpet innan det ska fyllas med härlig sommarmat.


Midsommarafton är vi bjudna på bröllop. Ska bli riktigt roligt. Har hört att det är många gäster och jag tror att det blir mycket sång och musik.



Midsommar är en helg med förväntningar. Vad ska du göra till midsommar? Det blir lite krav på att man ska göra något speciellt. Något speciellt kan faktiskt vara att kura i hemmet med en god bok eller slöa vid TV´n. Skruva ner måstekraven, njut av ljuset i sommarnatten, ( även om det blir regn). Sillen och laxen kan njutas på en tunnbrödmacka.



Bor du i Sollefteå så har Sollefteå Camping ett program som passar barnfamiljer. Jag tror att alla husvagnsplatser redan är bokade. Här kan du även äta en god måltid och bara vara.



Det är helg och på måndag är det vanlig vardag igen.


Bilder från min helg kommer senare.



Önskar er bloggläsare en skön helg och på återhörande.














Inga kommentarer: