måndag 24 januari 2011

Jag vill hit igen.


Tycker synd om mig själv idag. Gråter en skvätt och funderar över framtiden. Var på sjukhuset och fick konstaterat att jag fått en fistel mellan en varabcess i magen och slidan. Troligen blir det en komplicerad operation framöver. Nu först en MR i Sundsvall där de sägs ha en bättre apparat än på vårt lila sjukhus. Efter det ska doktorerna diskutera hur vi ska gå vidare. Jag säger vi ,för jag vill verkligen vara delaktig i planeringen. Jag vill förstå.

Hela "projektet" gör mitt företagande mycket svårare igen. Åter står jag inför frågan, hur länge blir jag borta? Hur ofta kan jag ha stängt och ändå ha kunder som kommer tillbaka? Hur i helvete ska det bli????? Ni förstår min frustration. Brukar inte använda sådana kraftord, men nu kom de till pass.

Nästa helg ska jag flytta till nya lokaler, annonsera och ha öppningserbjudanden.

När blir det op? När, när, när? Hur länge, hur länge, hur länge???? Man kan väl få undra?

Kommer operationen att bli bra så besvären upphör? Kommer jag någon gång att få kalla mig frisk? Kan jag gå klart kursen i Stockholm där nästa modul är i slutet av februari och sedan i mars? Ja, det är mycket som snurrar i huvudet just nu. Måste sortera min tankar och invänta tidens gång. Jag måste lita till att det blir bra i slutänden, när det blir en ände.

Just nu är jag i kris, men jag veet att jag kommer igen. Tar tag i min mentala träning och bestämmer mig. Jag ska igenom helvetet och ut på andra sidan.
Jag vill åka till Greklands sydspets, Hakidiki, igen. Senast var augusti 2008.

3 kommentarer:

Elca sa...

Fy. Skickar en virtuell kram. Och såklart du fixar det här, både ur operation- och kundsynpunkt!

Anita Löfstedt sa...

Tänker på dig , tusen krya på dig kramar och du vi ses snart :)för min rygg behöver dig och dina magiska händer :))))))

Push-nytt sa...

Tack goa vänner. Kör på som vanligt till annat uppenbarar sig.