tisdag 3 maj 2011

Sollefteåpärla

3 maj och snålblåsten viner runt knuten. Lätta snöflingor virvlar runt. Nu känner jag igen maj månad. Så här brukar det vara.

I morse åt jag frukost i campingkupolen tillsammans med nätverkande kvinnor i Q-nätverket. Vi hade en mycket trevlig stund tillsammans med Anita som berättade om hur det är att driva en camping.
Deras nya satsning är riktigt spännande. Jag ser framför mig hur vi cyklar ner till Campingkupolen, tar en laxmacka och ett glas vitt, och njuter vid älvkanten. Där kan jag sitta och se hur fiskelyckan ter ser för de som glider längs strömmen i sina båtar.

Jag kan också tänka mig att gå dit på lunchen för en trevlig miljö till min lunch, avsluta med en god glass och sedan promenera genom den vackra stadsparken på tillbakavägen.
Sollefteå har en riktig pärla där nere på Risön. Har du inte besökt Sollefteå ännu så är det hög tid att boka plats på campingen. Trycket är stort och den största andelen besökare är familjer.

Mycket annat finns också att njuta av men det berättar jag en annan gång

Inga kommentarer: