onsdag 11 maj 2011

Verksamhetsutveckling





Rasslade iväg på morgonpromenaden redan 06.20. En härlig syrerik luft fyllde mina lungor och tankarna ordnar sig efter nattens drömmar. Jag njuter verkligen av den tidiga timmen och uppskattar att jag har förmånen att bo på en plats som lockar ut mig.



I dag gick tankarna runt mitt företagande. Jag fick en ny idé om kurser. Jag funderar på att starta hälsoskola i höst. Jag har ju faktiskt en bred kunskap i hälsoområdet med mina yrkesutbildningar. Undersköterska, massör, akupressör, friskvårdskonsulent, kostrådgivare och mental tränare. Var och en är en egen yrkesutbildning. Min idé är att kombinera ihop ett antal träffar där jag i teori och praktik går igenom olika hälsoaspekter och stimulerar deltagarna att ta tag i sina egna hälsovanor.



Vad vill jag förbättra i mitt liv? Konditionen, vikten, självkänslan, stressnivån, kostvanorna?


Jag kan hjälpa dig i din förändring, coacha och ge kunskap.

Vad tror du som läser om det upplägget? Är det något som skulle gå att genomföra?

Skriv gärna kommentarer som ger mig något att fundera över.


Jag återkommer i höst när upplägget är klart och suget efter förändring pockar på.