tisdag 19 juli 2011

Bär och tankens kraft



De första hallonen har mognat!
Stora, röda, maskfria. Jag är så glad över att bo i ett land där jag får plocka mina bär och dessutom är de klara att äta direkt. Doften av mogna hallon gör att hela sommaren är räddad.

Blunda, dra ett djupt andetag och tänk på de röda bären. Föreställ dig att du stoppar ett bär i munnen. Bara håll det på tungan och känn på ytan. Pressa sakta bäret mot gommen och smaka på saften.

Känner du hur saliven utsöndras av bara tanken? Det är ett bevis på tankens kraft, när minnet sätter i gång reaktioner i kroppen.


Tankens kraft, en resurs vi inte utnyttjar fullt ut.


Jag har utbildningar för de som vill träna upp tankens kraft. En förmåga jag utnyttjat vid flera tillfällen i livet. Att fokusera på det som är bra för att förstärka det.


Njut av dagen, i morgon kommer en ny.

Inga kommentarer: