onsdag 6 juli 2011

På måndag..

På måndag är det dags igen. Åter till jobbet. Jag har betat av 7 veckors rehab efter en operation. Det har gått väldigt bra. Ingen smärtstillande tablett trots att jag fick massor "utifallatt". Min mage är inte vacker, men det har den väl inte varit förut heller, och som tröst sa min man att jag väl inte ska på någon utställning heller. Så sant, så sant. Jag mår bra och det är det viktigaste.
En restriktion har jag fått med mig och deet är att inte lyfta tungt. Det tar tid för muskler och bindväv att repareras.

Imorse när jag gick min stavgångsrunda i skogen så dök det upp en melodislinga i huvudet. Det var Agneta Fälskogs schlager , -Tack för idag, tack för en underbart härlig dag.
På måndag erbjuder jag mina behandlingar igen. På måndag kommer jag även att stå utanför lokalen och göra reklam för Superfruit. Det blir möjligt att tävla om en månads förbrukning av de fantastiska antioxidanterna Superfruit. Hur då? Jo, alla som köper ett all-in-one paket innehållande 3 burkar Superfruit, 1 D-vitamin och 1 Omega-3, eller en kvartalsförpackning av Superfruit , får en lott. Detta gäller de som handlar under 2011.

Vill du som inte bor i Sollefteå eller i närheten, ändå vara med och tävla, och samtidigt ge din kropp energiboosting inför hösten, så kan du gå in på www.nseteam.eu. Klicka på webshopen och registrera dig som ny kund. Ange sponsornummer 1000094SWE så vet jag att du är med i tävlingen. (Du kan även själv anmäla dig som återförsäljare genom att köpa en licens. Kontakta mig om du vill veta mer.)I januari 2012 meddelas vinnaren. Håll koll på facebook och min företagssida PUSH.

Nu ska jag gå ut i solen och låta kroppen bilda lite eget D-vitamin. Det gäller att bygga upp så mycket det går. Ni vet väl att D-vitamin är fettlösligt så det är bra att man har lite fett att lagra det i. Den vitaminproduktion som sker nu kommer tyvärr bara att räcka till i höst, då är det dags att börja med tillskotten. Detta gäller förståss bara oss som solar. Du som inte utsätter kroppen för sol bör äta D-vitamin hela året. 30-40 min i stark sol för oss ljushylta. För de mörhyade krävs upp till 1,5 timme.

Njut av dagen, i morgon kommer en ny.

Inga kommentarer: