söndag 25 september 2011

4 extra timmar

God morgon måndag.
Fick 4 timmar extra idag. Hur gick det till? Jo min brukare vill inte träffa mig idag för jag har ont i halsen. Hon är rädd att bli förkyld och klarar sig med familjens hjälp idag.

Vad gör jag då? Jo, jag läser e-post, fixar matlåda, gör klart bokföringen för förra veckan, tar med artiklar som ska kopieras inför kvällens kurs, stryker arbetskläder som ska med idag och gör ett nytt inlägg i bloggen.

4 timmar till mig. Förr blev jag stressad om det var 4 timmar som ej är debiterbara under arbetsdagen. I dag har jag blivit lite klokare. Jag tackar för 4 timmar. Tid som jag kan nyttja som jag vill. Tid som är min. Tid som är, bara är.
Det är väl helt underbart att få extra tid. Tänk att få 4 extra timmar hos frissan, hudterapeuten eller massören. 4 extra timmar på semesterorten. 4 extra timmar med din älskling, barnen etc.

När jag stängt av bloggen ska jag brygga en god kopp kaffe, äta en bit av gårdagens äppelkaka och låta tankarna ila som dom vill. Förkylningen, som ju bara är en lätt sådan ,gör att jag avstår morgonpromenaden. Inget dåligt samvete alls. Lite Nezeril håller näsan öppen och vatten stillar hostan.

Nu har det gått ungefär 1 timme som jag suttit vid datorn. Det gör inget. Jag hinner ändå det jag ska idag. Nu dags för kaffet.

Inga kommentarer: