tisdag 27 september 2011

Ovälkomna V

Förkylningsviruset som hälsade på mig bestämde sig för att lämna mig ganska fort. Det brukar faktiskt vara så. Jag tror inte att V gillar mig. Det försöker någon gång per år att flytta in hos mig, men brukar inte vara så välkommet. Trots de artiklar som stått i tidningen om att huskurer inte hjälper så är min erfarenhet att det är bra att ta echinaforce, vitlök och ingefära när V knackar på dörren. Om den objudna gästen ändå kliver på så blir besöket kortare om miljön hos mig inte är så välkomnande.
Som ni vet så äter jag mina antioxidanter, D-vitaminer och Omega-3. Läste i terapeuternas branchtidning att ALLA som bor i Sverige borde äta D-vitaminer från oktober till maj. Den bleka sol vi har under vintern räcker inte för att bilda naturligt D-vitamin. Det bästa vore om vi kunde resa till solen 1 vecka varje kvartal, för det som bildas räcker som längst 3 månader. Den som är mörhyad har ändå svårare med detta. Tänk dig ett liv under massor av kläder och dessutom mörk hy. Det finns risker för te.x benskörhet, nedstämdhet,etc. Vill du veta mer så berättar jag gärna över en kopp kaffe eller du kan googla på D-vitamin. Som min vän på facebook kan du även läsa den länk jag koppierat från läkartidningen.

Nu till jobbet.

Inga kommentarer: