måndag 20 december 2010

Härliga måndag

I dag fick jag besked från senaste provtagningen att allt är fullt normalt. Min bästa och viktigaste julklapp. Ingen canser i sikte.
För 2 år sedan , den 22 februari, fick jag motsatt besked.
Snön vräker ner, vinden sliter i flaggorna utanför dörren och det är -12 grader. Det har inte varit dagsljus på hel dagen. Det är också helt normalt. Veckan före jul brukar det vara så här. Den enda skillnad jag känner är att jag är piggare, gladare och har mer energi än jag brukar, den här tiden på året.
Jag tror att det beror på att jag varje dag äter mina Superfruits. Eller också är det för att jag blivit medveten om skillnaden i känslan, mellan sjukt och friskt.
I dag är det 4 dagar kvar till julafton, 3 dagar kvar tills familjen är samlad och 2 dagar tills barnbarnen kommer till mormor. I år blir det jul på alla de sätt. Familjen är samlad, köttbullarna trillade, lussebullar bakade och knäcken kokt. Kvar är bara chokladkaramellerna och att koka skinkan. Sedan måste vi nog värva en tomte. Mormor känns nog igen är jag rädd.
Till er som läser mina inlägg vill jag bara önska en riktigt God Jul. Ta vara på varandra, kramas och ha tålamod.

Inga kommentarer: