torsdag 10 juni 2010

Äntligen sommarvarmt


Vad jag känner mig lycklig idag.

I morse när jag gick min skogsrunda var det första dagen jag kunde gå bararmad fastän klockan var bara sju. När jag kom hem tog jag min filtallrik och morgontidning och intog frukost vid solväggen. Grannens katt kom smygande över gräsmattan på väg mot skogsbrynet och trasten blev genast orolig. Syrenerna har äntligen slagit ut och... ja det är faktiskt sommar.

Jag hade svårt att slita mig från solstolen och gå in och duscha. Det är ju trots allt inte semester ännu.

Här på jobbet har vi dörren öppen för att få in sommarkänslan och på stan kan jag höra förberedelser inför dagens studentfirande.

Kommer ihåg några fraser från en dikt som min lärare läste när jag tog studenten 1972( huga så länge sedan)
Dagen idag är en märklig dag
Den är din
Den har du fått för att göra något av
Dagen igår kan du inte göra något åt
och dagen i morgon finns inte än
Dagen idag, den är din. osv

Något sånt var det. kanske inte helt ordagrant men innehållsmässigt rätt.