måndag 7 juni 2010

Livets efterrätt

I helgen har jag haft besök av nära och kära. Jag har fått bekanta mig med det nyaste tillskottet i vår familj. Lilla Josefine snart 6 veckor. Det är fantastiskt att få kommunicera med barn. Att vara mormor är en rikedom. En liten tös som med stora ögon arbetar med att forma munnen och det kommer ett försktigt oooh. Jag förstår precis vad hon menar..
Storasyster hjälper mormor att vattna blommorna.




Här har hon klättrat upp i äppelträdet och leker att hon är äppelfé. Jag tror att det kanske behövs en fé för att få frukt på trädet i år.



Att umgås med tjejerna är som att få en vitamininjektion. Jag känner lyckan bubbla i bröstet. Jag har fantastiska barn och barnabarn, en underbar livskamrat, ovärderliga släktingar och vänner.
Ovanpå detta har jag roligt på jobbet. Mitt ledord att ha det så bra som möjligt varje dag är lätt att falla tillbaka på. Jag känner att jag har det bra. Tack!