onsdag 16 juni 2010

Onsdag 16 juni

Halva månaden har gått och midsommar närmar sig. I morse hörde jag väderspåmannen Sarri säga att den bästa sommaren kommer i augusti. Jag tycker att den bästa sommaren är hela tiden. Bra för att den är alldeles lagom varm för mig när jag jobbar, bra för att gräset inte torkar ut, bra för att det inte krävs så mycket.

Vår svenska sommar är så ren på något vis. Trots pollen på förstukvisten så andas jag syrerik och ren luft när jag går ut på morgonen. Något kylslagen ibland, men helt underbar.
Himlen verkar blåare, gräset grönare, fågelsången skönare, och blommorna mer varierade och vackra än tidigare år. Till och med regnet har sin plats. Jag planerar för semester och upplevelser i smått som berikar tillvaron.

Jag blickar tillbaka till förra sommaren när jag kämpade mot infektioner mellan cellgiftsbehandlingarna. Målet var att få tillbaka vardagen med vardagliga bekymmer. T.ex vad ska vi äta till middag, när ska jag ha semester, kan vi åka till barnen etc? Vågar jag planera för en morgondag?

I dag den 16 juni, ett år senare har jag anmält mig till en utbildning i 5 steg (kostkonsult) som går i höst. Jag planerar för att utveckla mitt företag, och jag funderar på semester och möten med kommande medarbetare och uppdragsgivare. Jag planerar och är närvarande i livet och känner mig sugen på livet. Tänk att jag får vara med ännu ett tag..