onsdag 30 juni 2010

Jobb och fritid i salig blandning

Nu har det varit lite olika aktiviteter i mitt liv. Jag har deltagit i kick-out på Kompetenstrappan. En utbildning för småföretagare. Vi har arbetat med flera intressanta frågor som
-visioner och mål
-ta betalt, få betalt och betala
-att leda sig själv i förändring
-marknadsföring
-säljteknik och arbete i resursgrupp.

Har jag lärt mig något då?
Jag övar mycket med säljtekniken, tänker på hur marknadsföringen kan bli kostnadseffektiv samt ser över prisbilden mm.
Här nedan ser vi Håkan Westin som berättar om vasaloppet och lite anekdoter om andra vasaloppsdeltagare. Vår avslutning genomfördes på hans vildmarkscamp vid Ångermanälven.



Så blev det midsommar och vi satte igång med projekt husmålning. Nu är det bara den höga gaveln kvar. Finns det någon lång som når? Skämt åsido, vi väntar tills svalorna flugit ur boet vid gavelspetsen.


Efter midsommar begav jag mig till Östersund. Kombinationsresa med jobb och lite mini semester. Presentationer av NSE och superfruits samt samvaro med syster.
Solen slösade sin energi över oss så vi tog en rejäl promenad över Frösöns ängar.


Jag vilar en stund bland midsommarblomster i Poeten Petersson Bergers sommarhage



Tillbaka i Sollefteå förbereder jag nu en resa tur och retur till Härnösand för att göra en ny presentaton av NSE och superfruits. Hoppas på lika bra resultat som i Östersund.
Nu dags för kaffe och lite stretching av fingrarna.