tisdag 12 oktober 2010

Familjelycka

I torsdags åkte jag till Västerås för att hälsa på mina tjejer. Jag lyckades komma fram innan det var dags att hämta på dagis. Gissa om jag är stolt? 3-åringen sprang fram och kramade om mig och visade stolt upp sin mormor för kamraterna Jag är helt uppfylld av lyckan att vara mormor till de här härliga tjejerna. Storasyster är jätteduktig med att ta hand om lillasyster och hon är snabbt framme för att trösta om hon skulle vara missnöjd på något vis.
Här på bilden är det mysstund på köksgolvet















Lillasyster tränar idogt för att lära sig krypa. Ibland blir hon förbaskad då hon ännu inte lärt sig rulla tillbaka på rygg. Det är jobbigt att ligga på mage och kämpa hela tiden














Här poserar storasyster utanför ICA. Vi väntar på mamma som handlar

I går körde jag då hem igen. Det är jobbigt med avsked. Mina ögon har så lätt för att tåras och jag får skärpa mig och svälja klumpen i halsen.
Väl hemma är det ändå skönt att sova i egen säng, att lukta på höstluften och återgå till vardagen.
PS. För en gångs skull hade de bra mat på Tönnebro. Stekt kycklingfile med quinoa, egen pesto och bönsallad. Någon har tagit ansvar. Tack för det alternativet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt ni verkar ha haft det! :)

Elca sa...

Det är fantastiskt att få ta med mor/farföräldrar till dagis. Du skulle sett förra veckan när pappa fick följa med och hämta Iris. Iris blev superglad och gick och hämtade favoritfröken och sa bestämt "Hälsa!" så fröken fick snällt följa med och skaka hand. Så himla fint.