söndag 3 oktober 2010

Flash back

Det känns konstigt när man blir påmind om tonårstiden. Vi minns samma saker men på olika sätt.
En ungdomsvän ringde mig sent på lördagkväll. Vi har inte hörts av sedan mitten av 60-talet.
Jag bodde då ett par år i Småland och vi gick i samma klass. Vad jag skulle vilja se hur han ser ut idag. Då, var han ganska liten, brunbränd och duktig i fotboll. Han berättade att han spelat fotboll fram till 40-årsålder.
Vi var ett par, väldigt oskyldigt. Minns inte att vi ens pussades, men han stod alltid vid min bänk i skolsalen.
Han är fortfarande Smålänning och har sin familj där.
Jag flyttade och började högstadiet i Långsele. Gifte mig så småningom med min stora kärlek och bildade familj med honom.
Nästa helg har de klassträff i min smålandsklass. Jag hoppas jag får bilder som visar mina kamrater från den tiden.
Tack R för att du ringde. Det var ett trevligt samtal.

Inga kommentarer: