onsdag 27 oktober 2010

Stolthet

Idag var det en bekant som sa - du är ett levande bevis på att allting går , om man vill. Är det så? Är det så man ser på mig? Intressant. Jag hoppas att någon blir stimulerad av det. Vågar pröva sina vingar, kanske flyga en bit, kraschlanda och sedan flaxa vidare, en erfarenhet rikare.

Nu sitter jag i startgroprna för ett nytt uppdrag. Ska på ett första möte idag. Det är inte stort, men det bygger på förtroende, och för mig känns det roligt.
Jag är vad man kallar yrkesstolt. Hade en diskussion med en uppdragsgivare om vad som krävs för att göra konditonstester. Det är ett ansvar kopplat till det. Att se kunden och dess behov och möjligheter. Testledare är något man utbildar sig till, det gör man inte bara för att man kan tekniken.
Alla yrken kräver kunskap och utbildning i någon form. Jag är oerhört glad att jag fått utbilda mig i mitt yrke. Friskvårdskonsuent, med allt vad det innebär. Jag jobbar nu mest som hälsocoach och där ingår en hel del. Kort sagt. Varierat, roligt och utmanande. Bara jag vågar kliva på tåget när det stannar till vid min port.

Inga kommentarer: