tisdag 14 september 2010

Valet i vardagen

Sitter kvar på jobbet och väntar på att klockan ska bli 7. I kväll har jag träff 3 för den nya GI-gruppen. Ska bli roligt att se hur de klarat uppgiften till idag.

I kväll har vi lite mental träning och målbildsträning. Det är ju trots allt i huvudet som arbetet sker. Man måste vara fokuserad på målet och veta varför man gör det man gör. Det gäller att tala om för sig själv att man kan, att det går jättebra, och att eventuella problem är till för att lösas.

Själv har jag fokus på min egen hälsa. Jag har nu ätit Superfruits i en månad och känner mig både gladare och piggare. Jag försöker att fylla på näring med sådant som jag mår bra av. Rena varor så långt det är möjligt efter vad min kunskap räcker till. Det man inte känner till är ju inte lätt att ta ställning till. Till exempel så undviker jag alla varor som har E621 i innehållsförteckningen. Det är en smakförstärkare som inte är bra för kroppen. Bort,bort.

Vet ni till exempel att pistageglass är färgad med spenat och inte med nötter? Vad tror ni wingums och andra färgstarka varor fått sin färg ifrån?
Vaniljsocker är inte heller från vaniljstången utan tillverkad av ruttna trädstammar. Man kan även utvinna denna produkt ur gödsel. Tänk vaniljdoftande tvål etc.

Det är mycket vi inte känner till och man blir riktigt rädd när man läser. Läs gärna den hemliga kocken, en bok som berättar hemligheter.

Inga kommentarer: