torsdag 18 november 2010

Nätbedragare

VARNING, VARNING,VARNING!!!!

Jag blev uppringd av företaget MaxiEnsidia som säger sig reagerat på att de fått ett konstigt uppdrag. En Johan har anmält att han vill omregistrera min webdomän och länka till en spelsite. Han undrar om jag godkänner det? De vill fråga innan de genomför uppdraget.
Naturligtvis är jag emot detta och är tacksam att de frågar först. Sedan erbjuder han sig att omregistrera så att detta inte ska bli möjligt i framtiden för en kostnad av 1995:-
Jag blir misstänsam och frågar vad han heter. Namnet han sa var Marcus Berg men när jag frågade om telefonnumret lade han på.

Jag har googlat på företagsnamnet och de står på varningslistan som nätbedragare. Har följt upp med polisanmälan.
Jag blir så arg och irriterad. Har dom inget annat att göra än att trakassera vanligt hederligt folk som försöker göra rätt för sig?
Om någon trevlig kille ringer dig och vill göra dig uppmärksam på att någon försöker tränga sig in i din dator på ett eller annat sätt. Ge inga uppgifter. Polisanmäl alla bedragare.

Inga kommentarer: