söndag 21 november 2010

Sorg

I går dog en vän. Vi träffades inte så ofta men vi trivdes i varandras sällskap. Ännu en människa som fått ge efter för canserns härjningar. Mina tankar går till hans hustru som nu står ensam efter ett långt liv tillsammans med honom. De vuxna barnen och barnbarnen som förlorat en pappa, svärfar, morfar och farfar. Med fina minnen hedrar vi honom.

Söndagen blev en dag i tankar. Jag kan inte låta bli att reflektera över min egen situation. Nu är jag canserfri, men ... har man en gång haft det så finns det som ett virus i kroppen, beredd att åter blomma upp. Jag är innerligt tacksam över det liv jag lever och den glädje jag känner över att kunna arbeta, resa och umgås med vänner.

Jag har börjat förbereda julen och ser fram emot att träffa släkt och vänner. I går satte jag nya gardiner i vardagsrummet och letade ljusstakar. Nästa helg blir det dags att tända dom. Pö om pö blir det städat, bakat, rullat köttbullar och kokt skinka. Jag har förresten beställt en färskt skinka utan all behandling så att vi kan salta själva och koka. Hoppas den blir bättre än alla äckliga illaluktande skinkor som inplastade ligger i kyldisken.

Nu är det dags att ta sig till jobbet. I dag ska det bli en NSE-presentation och sedan ska det skrivas fakturor och förberedas för julskyltning.

Inga kommentarer: