onsdag 13 januari 2010

Sömnlös i kortisonrus

Morgon på riktigt. Har varit vaken sedan 02 i natt på grund av kortisonet jag fått denna vecka. Hur klarar man att ta kortison regelbundet? Varje gång har jag varit sömnlös ett par nätter. Max 3 timmar med John Blund, men det är väl att jämföra med många småbarnsföräldrars vardag. De kanske skulle vara glada för åtminstone 3 timmar.

I vilket fall blir jag vädigt kreativ när jag ligger och snurrar under täcket. Det ger uppslag och ideér till dagen efter. I dag ska jag kolla om det finns något behov av en massör när Wintergames går av stapeln 4-7 februari. Det är en tävling för handikappade med både hockey, och skidor på längden och utför. Fantastiska idrottsutövare som verkligen visar att det går om man vill. Sedan har vi ju vasaloppslägret- undrar om dom har behov av mina tjänster i år? Ska kolla det också.

Det får även bli ett besök på Maxi corner som säljer gardiner. Behöver fixa till min lokal inför vårens avslöjande ljus. Snart är det ju här. Sedan börjar min arbetsdag ta slut. Har bara 10 timmar att fördela denna vecka och jag har en kurs i morgonförmiddag och massagekunder på eftermiddagen. Skönt att doktorn förstått mitt behov av vila när hjärnan lider av sömnbrist. Det är inte alltid lätt att hitta balans i livet, men det är en angenäm utmaning när jag tycker att det mesta är roligt.

Inga kommentarer: