onsdag 20 januari 2010

Målbilder








Ett av mina mål är, som jag tidigare nämnt, att öka min kondition. Längs min morgonslinga har jag tagit dessa fina vinterbilder. Jag tycker att jag bor på en av Sveriges vackraste platser.



Ett annat mål är att utvecklas. En del i det arbetet är den kurs jag deltar i som heter Kompetenstrappan. En utbildning för oss som vill få hjälp att se möjligheter och att utveckla vårt företag. Fantastiskt roligt att tillsammans med 19 andra företagare arbeta med utveckling. Att synliggöra sina möjligheter och även risker. I går kväll var det tema mål och visioner. Inte är det så lätt att formulera så att det känns greppbart. Vi skulle se oss själva om 5 år. Gissa vad jag såg? Det är knappt min Jante vågar uttrycka det, men jag såg en efterfrågad föreläsare som lärt sig ta betalt. Ett företag med så stor efterfrågan att jag sorterar bland uppdragen. Tiden ska ju fördelas mellan arbete och fritid och jag har en underbar familj som jag vill umgås med.

Vad sägs om den visionen?

I kväll håller jag en kurs i Viktkontroll. Första träffen av 6. Kanske jag ska använda mig av det där med mål och vision för att lägga den mentala spärren åt sidan. Vad händer om jag lyckas? Den frågan är aktuell för alla oss som vill göra någon form av förändring. Jag vet att tankens kraft är oerhört stark och jag har använt den många gånger i livet. Därför säger jag att det är viktigt vad man tänker och att man är överens med sin målbild. Det kommer nämligen att bli så. Det blir spännande att se måluppfyllelsen m 5 år.




1 kommentar:

Anita Löfstedt sa...

Vilka fina bilder ja visst bor du på världens vackraste plats och de gör även jag.
// Anita