söndag 10 januari 2010

Här har mina tankar hämtat kraft under året.En underbar plats att träna konditionen. Långa vandringar längs Greklands kust vid dess yttersta södra udde. Definitivt värt flera besök.
Måndag morgon och julhelgen är definitivt slut. Jag laddar för en viktig vecka. I dag är det provtagning och om ( vilket jag förutsätter) mina prover är bra kommer jag att genomföra min sista av 12 cellgiftsbehandlingar för min tarmcanser. Året som gått har varit fyllt av oro, operationer, och andra kval, men också av hopp, kärlek, mental träning och en envis kamp på alla plan. Det var den 22 december 2008 jag fick beskedet att jag hade en tumör i tarmen. När doktorn gav beskedet fylldes jag av ett lugn och en kamplust. Jaha. Då blir det op, sjukskrivning och tillbaka om 3 månader. Nu blev det ju inte riktigt så enkelt, och jag fick tillfälle att träna mitt tålamod. Nu är jag i alla fall framme vid en spännande punkt. Jag känner mig frisk, men har riktigt dålig kondition. Under detta år ska den förbättras. Jag är äntligen tillbaka i arbetslivet och anser att jag har världens roligaste jobb. Varierat och intressant. Jag sjuder av lust till allt vad livet har att erbjuda och ser tillbaka på det gångna året med tacksamhet. Jag lever, jag finns och jag har upptäckt nya saker om mig själv. Jag har en stor tacksamhet till familjen, vänner och bekanta som stöttat och peppat mig under året.

Inga kommentarer: