torsdag 6 maj 2010

Helgkänsla

Sollefteåvy från Hallstaberget
Fredag. Veckans bästa dag. Det känns redan när man slår upp sina blå att helgen är nära. Vad är det som gör att det till och med känns innan man öppnar ögonen? Jag tycker mig inte ha så stora förväntningar på helgen som man hade som ung. Då var det mycket som skulle hända. Ofta var jag ute och dansade. Jag och min kompis liftade från Långsele till dansen och hem tog man sig alltid.

I dag skulle jag inte råda någon att lifta. Vi var aldrig rädda för vi hade varandra, men visst hände det någon gång att vi undrade. Många gånger bjöd vi chauffören på kaffe hemma hos någon av oss innan dom körde hem. Mamma och pappa försökte sova och vi viskade för att inte störa. Naturligtvis blev dom störda, men dom var också nöjda över att vi var hemma.

Vem vågar lifta idag? Vem vågar ta upp en liftare? Det är synd att det blivit så svårt att lita på okända och att man ska vara rädd.
I morgon ska jag åka till Höga Kusten. Hoppas kunna besöka Rotsidan där jag har mitt mentala rum. Där hämtar jag ofta energi när jag har något att grubbla på. Jag brukar säga att det handlar om att tanka FRISK LUST. På kvällen är vi bjudna på middag med goda vänner. Det känns som om det ska bli en bra helg.

Inga kommentarer: