tisdag 4 maj 2010

Vad ska jag lära mig idag?



Tisadg den 4 maj


Jag vaknar strax efter 06 och ligger och sträcker på mig. Så småningom kliver jag ur sängen och gläntar på rullgardinen. Temperaturen är nära noll så jag tar på träningsoverallen och tar en morgonpromenad före frukost. Efter nästan 500 meter börjar det snöa. Stora mjuka flingor smälter på näsan och immar igen mina glasögon. Det är konstigt tyst i skogen idag. Var är alla fåglar? En ensam skata skrattar år mig när jag svettas uppför backen.

När jag är tillbaka hemma ser jag var fåglarna befinner sig. Det är ett hundratal småfåglar av blandad sort som kalasar på de sista fröna
Jag kollar av min björksavstappning och byter kärl, sedan är det frukost och skrivbordsjobb ett tag. Mitt i det jag sitter vid datorn och betalar räkningar så slocknar datorn.
Visstja! Sablar! E-on skulle ju stänga av strömmen idag. Jag kollar meddelandet och ser att det är ända fram till 14.
Vad göra? Jag har ju inte hunnit duscha än. Jag ringer kära mor och kollar om jag kan låna hennes dusch. Sagt och gjort. Plockar ihop vad jag behöver för dagen och sätter mig i bilen och efter 1 km kommer nästa irritationsmoment. Det lyser en varningslampa och det tjuter. Bilen svarar knappt på gas och med ett hackande och hoppande tar jag mig till stan. SUCK! Ringer Winterqvist verkstad och får komma dit direkt. De plockar in bilen kollar upp och jag betalar knappt 500:- Tack för snabb service och omhändertagande. Det finns justa killar i Sollefteå.
Med bilen fixad åker jagoch hämtar mamma för några ärenden på stan, besöker banken för att växla till mig lite euro och landar så småningom på jobbet. I eftermiddag ska jag träffa min revisor. Jag har valt en fin kvinna som jag har fult förtroende för. Hon är mitt stöd när jag fumlar.
Nu håller jag tummarna för resten av dagen. Jag behöver inga fler överraskningar av det här slaget.
I kväll ska jag bara kura i soffan och hoppas på att inget nytt händer. Jag tror att dagar som idag är det meningen att man ska lära sig något. Jag undrar vad jag missat?

Inga kommentarer: