torsdag 6 maj 2010

Inspiration

Torsdag och solen lyser. Det gör verkan både på kropp och själ. Min kära syster har hjälpt mig vaxa benen så nu är jag snart redo att låta medelhavssolen lysa på dem. Härliga tanke.

Lätt inspirerad har jag också bestämt mig för att genomföra en GI-kurs till. Jag startar den 26 maj och kör 5 träffar enligt rivstart. Det ger effekt innan midsommar. Andra idèer som poppar upp är att annonsera på camping,hotell och turistbyrån. Jag har utformat en prislista i Euro så att det ska bli lättare för våra utländska gäster.

Jag har varit på Sollefteå Camping och hälsat på idag. Anita jobbar på med städning av stugor och serviceutrymmen. Det luktade så gott av såpa. Jag slås av hur vackert det är där nere vid älven. Bred och stilla flyter Ångermanälven genom stan. Nere på Risön, där campingen ligger, har husvagnarna börjat fylla platserna. Björkarna är ännu kala men man känner att det är på gång.
Själv trivs jag förträffligt bara med att gå en promenad runt campingen, sätta mig en stund vid älven och njuta av att solen börjar värma. Det kallas livskvalitet.

Inga kommentarer: