måndag 22 februari 2010

Energitankar

Minnen av positiva dagar och känslan av fullkomlig lycka är viktiga ingredienser i livet Här ovan ligger en bild från vår semester 2008. Det är en liten strandremsa i Halkidiki på Greklands södra udde. Dagarna var fyllda av milslånga promenader längs en nästan folktom strand. Solen värmde lagom och jag hade ingen aning om vad som låg framför mig i form av sjukdom och oro. Denna vecka fylldes min energi. Jag bara tog in atmosfären, värmen, dofterna, maten, etc. Jag fyllde mina depåer med må-bra upplevelser. Det är härligt att minnas bra saker och att känna känslan än en gång. Jag återupplever lyckokänslan när jag ser på bilderna och minns. Kan nästan känna stramheten i huden som blir när man badat i saltvatten och sedan soltorkat.

I dag är det - 31. Jag behöver dessa fina semesterminnen för att balansera humöret när temperaturen kryper längre och längre ner. Att fylla på med positiva saker är viktigt just nu. Vad är positiv upplevelse idag när kylan biter i skinnet? Jo jag har ett varmt hus där jag kan kura i soffan och glädjas över OS-resultaten. Jag har ett jobb jag trivs med och fin familj och vänner. Jag njuter av att äta en semla till eftermiddagskaffet. Jag har klarat mig igenom förra årets behandlingar och i morgon ska jag operera bort porten genom vilken cellgifterna passerade in i min kropp. Det finns mycket att glädjas åt, det gäller bara att uppmärksamma det ibland. För att citera Arja Saijonmaa- Jag vill tacka livet, som gett mig så mycket.. osv

1 kommentar:

Anita Löfstedt sa...

Ja egentligen är det ju inte så farligt med kylan när man är frisk och familjen likaså men man rycks liksom med och gnäller lite sådär lagom:) Det blir sommar tids nog och då , då ska jag bara njuta och jobba som en galning:)