söndag 14 februari 2010

Kostkoll

Så har vi en ny vecka framför oss. Härligt tänker jag. Det är min tid som jag själv planerar och fyller med det som jag prioriterar. Lyxigt, eller hur?

Idag kommer dagen att innehålla en hel del dataarbete. Jag ska fylla i kostkollen från de kostdagböcker som mina kursdeltagare lämnat in. Ur materialet kan vi sedan utläsa om de får i sig tillräckligt med näring, vitaminer och mineraler. Vid lunch ska jag äta min egen matlåda som idag består av rester från gårdagens middag. Det är marinerade laxspett, matkorn och spenat. Marinaden är gjord på olivolja, soja och chilli som laxkuberna fått dra i, ungefär en timme. Efter det långsam stekning och sedan vänds de i rostade sesamfrön. Tillsammans med de övriga tillbehören är det mycket gott.

Rent privat brottas jag med mitt samvete om jag ska köpa ett par röda pumps som jag egentligen inte behöver men har förälskat mig i. Mer om den brottningsmatchen kommer senare.
I kväll håller vi tummarna för Charlotte Kalla och hennes lagkamrater. OS gör att ingen kväll blir tråkig, möjligen passiv, men so what. Det är bara några veckor.

Inga kommentarer: