torsdag 11 mars 2010

Fredagsmys

Fredag morgon, solen lyser, det är - 10 grader och det verkar bli en fin vårvinterdag. Jag fylls av energi och slänger ut mattorna innan jag äter frukost. Äter sedan min havregrynsgröt med egen äppelmos, kanel och laktosfri mjölk. Mätt och belåten tar jag mig an städningen. Det går lätt idag. Dammar av och torkar golven. Bestämmer mig för att låta mattorna hänga ute tills jag kommer hem från jobbet. Putsar av speglarna och funderar på fönstren, men .. det är för kallt.
Jag kör igång en tvättmaskin och funderar lite över vad vi ska äta i kväll. Ofta avslutar vi veckan med fredagswok. Enkelt, snabbt och gott. Blir nog en laxwok och ett gott vin. Tar fram surdegsbröd ur frysen så det får tina långsamt.

Fredag- veckans bästa dag. Vi blir ofta sittande vid köksbordet och dryftar veckans händelser och funderingar. Hörde på lokalradion att man diskuterar fredagsmys. Så här ser mitt fredagsmys ut. Ska förstärka det med att sitta en stund i solhörnan när jag kommer hem från jobbet. Hoppas att solen fortfarande slösar sitt guld över mig och landskapet då.
Nu ska jag hänga tvätten och sedan till jobbet.

Inga kommentarer: