måndag 22 mars 2010

Vårvinter

Jag älskar vårsolen! Efter en helg med goda vänner ute i Höga kusten så kan jag bara vara tacksam. God mat, kortspel till sena timmen och sedan söndagspromenad i det vintriga fiskeläget Fällsviks hamn. En och annan sommarstugeägare snickrar på sin dröm. Jag njuter av stillheten. När vi så kom hem på eftermiddagen så intar jag mitt favoritläge i solhörnan. Jag inser att jag har det oerhört bra. Tvättmaskinen gör sitt jobb utan knot. Snödroppet från taket ackompanjeras av talgoxe och blåmes som skrattar från fågelbordet. Sådana här dagar förstår jag varför vi bor i Norrland. Under vintern har jag ifrågasatt det ibland. Kylan och snömängden vi fått har varit i mesta laget, men nu är det snart glömt. Vår bästa tid är nu, sjunger man i visan. I dag håller jag med, och ser fram mot alla nu. Snart är det nyss..


Inga kommentarer: