tisdag 16 mars 2010

Dag 2 i Västerbotten

Som utlovat i gårdagens inlägg var jag ut under lunchen idag. Ovan ser man uppåt älven den vandringsled som nu vintertid är ganska isig och knölig. Jag kan tänka mig att det är fantastiskt på sommaren. .Här är två andra bilder som visar hur isen försöker tämja forsen, men vattnet är virvlande och håller liv i älvfåran. Jag blir lite filosofisk när jag tänker på livskraft och vilja. Jag känner att jag får kraft ur vattnets energi.


Nu är dagens möten avklarade och jag ska göra en konditionstest på mig själv innan kvällsduschen. Först lite mat och sedan TV en stund. När det gått ett par timmar blir det testdags, någon gång efter mästarnas mästare. Rapport kommer på hur resultatet blev. Troligen mitt sämsta sedan jag slutade röka för 28 år sedan. Har ju sagt att jag ska öka min kondition och då är det bra att ha ett utgångsläge som är mätbart. Ju sämre utgångsläge desto lättare att förbättra sig. Upp till bevis.

Inga kommentarer: