måndag 15 mars 2010

Ännu en sväng med hpb

Klockan 7 i morse gav jag mig iväg mot Vindeln. Jag känner alltid lite olust inför att köra så långt ( 26 mil ) men väl på vägen så trivs jag bra. Morgonen bjöd på ett fantastiskt väder med strålande sol,-18 grader och nästan ingen trafik. Det tog mig 3,5 timme tills jag svängde in på campingen. Tog en bild för att påminna mig att vi har lite mindre snö hemma i Sollefteå. Väl inne i stugan så installerar jag mig med dator och testcykel. En lapp på dörren visar var jag håller till.

6 tester blev det idag och det känns i huvudet. Lite trött men nöjd. I morgon är det planerat en test i timmen från 08.00-18.00. Sammanlagt 9 möten där vi talar hälsa utifrån varje individs förutsättningar. Jag lär mig otroligt mycket av dessa möten och jag hoppas att de också känner nyttan av att lyfta fram möjligheterna och samtidigt få en koll av blodtryck, vikt, kondition osv.
Campingen ligger otroligt vackert vid Vindelälven. Forsen brusar mellan isblocken och det går en vandringsstig längs älven. I morgon tar jag nya bilder där jag ska visa vad jag menar. Nu är det lite sent och jag tar en bild från bron på min stuga. Jag ska ägna kvällen åt TV och hoppas på rapport från handikapp-OS











Inga kommentarer: