torsdag 18 mars 2010

Vårförälskelse

Solen sken och det var en av de första vårdagarna. Jag hade slutat lite tidigare på jobbet och tog en liten runda på gågatan. Jag strosade i sakta mak och slank in på de butiker vi har längs gatan.

Plötsligt fastnade mina ögon på något rött inne i skoaffären. Jag drogs som en magnet och förälskelsen slog ner i mig. Inne i butiken kom en trevlig expedit fram och frågade om jag ville ha hjälp.
Vill du prova dom?
Absolut. Jag är inte van höga klackar, men skorna satt som en smäck. Riktigt sköna för att vara pumps. Jag var förnuftig och gick ut från butiken utan skor.

Efter 2 dagar var jag tillbaka och provade igen. Jag såg framför mig bruna sommarfötter och rödlackade tånaglar, en fin sommarklänning och .. ja jag köpte dom. Förälskelsen var total.
På företagsgalan hade jag skorna på mig och kände mig helt nöjd. Sköna och läckra. Eller hur?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är något visst med röda skor...snyggt!