onsdag 28 april 2010

Mormor igen!

I morse föddes mitt andra barnbarn. Jag översvämmas av lyckotårar när jag får samtalet. En liten tös, drygt 50 cm och lite över 3 kg. En ny liten människa. Anspänningen finns där även för en blivande mormor. Nu vet jag att förlossningen gick snabbt och allt är bra. Den lilla familjen är redan hemma hos sig.

Jag längtar att få träffa dom, men nu gäller det att ha is magen och låta dom bekanta sig med varandra och komma igång med en vardag. Vi bor ju inte nästgårds så jag väntar nu på bilder av den lilla. Storasyster är mäkta stolt, 3 år gammal vet man hur det ska vara.
Jag fick huvudvärk själv, men det går väl över när jag druckit kaffe.

I kväll ska jag ställa ut på Cabowalen i Sollefteå. Lions kvinnor anordnar en tjejkväll och jag tar med Aloeprodukter och Back-on-Track bandage. Hoppas på att få göra lite affärer. Jag ska smörja mitt munläder innan jag far dit.
Arrangemanget pågår från 18-21. Jag hoppas på många gäster och trevliga samtal med deltagarna. Kom gärna in och se vad kvällen erbjuder. Jag ska förresten fira min mormorstitel med att sälja vissa aloeprodukter till 2009-års priser.