torsdag 8 april 2010

Ny partner och nya möjligheter

En målbild för mig är att kunna umgås mer med mina barnbarn. Här en bild från förra sommaren som jag döper till minnenas allè.
Nu händer det saker. Har precis skrivit på och skickat in avtal där jag samarbetar med Mentor i Gävle för att sprida och utbilda i mental träning. Ett självcoachingprogram som sträcker sig över 10 veckor. Här kan du som kund arbeta i din egen takt under 1 år och få coaching av undertecknad efter överenskommelse. Programmet är utvecklat av mentor i samarbete med bland andra Lars-Eric Uneståhl och Mia Törnblom. Jag blev helt såld på konceptet.

Redan under -90 talet utbildade jag mig till Mental tränare via Skandinaviska Ledarhögskolan i Örebro. Jag har haft mycket stor användning av den kunskapen eller ska jag säga färdigheten. Framför allt för egen del med min egen utveckling. Självförtroende, självkänsla, målbilder och attityder. Att arbeta aktivt med mental träning är att införliva kunskapen med sig själv. Att använda sig av tankens kraft. Att förstärka det goda och förbättra det som är mindre bra. Det är som Uneståhl säger - det är inte alla som springer som har dålig kondition, men den kan förbättras eller måste åtminstone underhållas.

Mental träning är färdighetsträning. Effekterna är ökad framtidstro, målstyrning och optimism. Bättre självkänsla och självförtroende samt förbättrad stresshantering och ökad kreativitet.

Vill du veta mer kan du kontakta mig via hemsidan http://www.pushsolleftea.se/. Här kommer jag att vidare presentera konceptet.

2 kommentarer:

Anita Löfstedt sa...

Härligt att läsa din blogg man blir liksom glad , hoppas du har det bra .
Vilken underbar bild , när jag får barnbarn så hoppas jag att dom bor nära , ja sånt kan jag tänka ibland fast min Elin bara är 11 år :)

PUSH-nytt sa...

Först njuta av att vara mamma, sedan av att vara mormor också. Det är faktiskt mycket roligare än jag kunde föreställa mig.