måndag 26 april 2010

Irritation

Irritationen kryper i kroppen.
Jag är så himla less och frustrerad på alla som ringer och tar för givet att jag ska vara med i deras katalog, eller använda deras tjänster för att vara sökbar på nätet. Det börjar med att de vill kolla mina uppgifter. Det följs sedan av en rad frågor om hemsida, brancher etc. Så kommer min fråga- vad kostar det?

Det är en lång rad av frågor som jag skulle behöva svar på.
Vad krävs av en enskild företagare när det gäller marknadsföring i telefonkataloger? Hur många kataloger behöver jag ha för att synas? Vilken är bäst? Hur mycket kan jag tacka nej till utan att försvinna? Är ni medvetna om vilken stor kostnad det blir om man ska vara med överallt?
Vad är den bästa vägen när man vill bli sökbar och nåbar?

Vem eller vilka av alla de som ringer är seriösa och vilka är lurendrejare? Jag önskar ett slut på alla dessa försäljningssamtal. Jag vill ha ett mail eller ett brev med erbjudandet i skrift. Då kan jag i lugn och ro gå igenom erbjudandet och ta ställning för eller emot.
Förlåt alla callcenterarbetare som sitter och ringer. Jag vet att det inte är ert fel, men ibland orkar jag inte vara trevlig. Något jag absolut vägrar är att göra ett avtal över telefon. Jag är så tjurig att även om produkten verkar lockande så avstår jag hellre än avtalar något i telefon. Jag vet att det finns många som reagerar som jag gör. Det kanske skulle löna sig för seriösa företag att reflektera över detta. Alla förlorar mig som kund om det enda sättet att göra affärer är över telefon.

Inga kommentarer: