torsdag 29 april 2010

Storkoll

Idag rensas rören, i morgon är det storkoll. Om en timme ska jag börja dricka Laxabon, ett laxerande medel som ska rensa min mage så att man kan se med coloscopet hur tarmen ser ut inuti. Ingen rolig upplevelse men ack så nödvändig.
Jag använder all min mentala kraft till att se det positiva i att sjukvården kollar upp mig. Det är den första stora kollen efter avslutad cytostatikabehandling. I morgonbitti ska jag dricka en dos till och sedan blir det bli-frisk-huset.
Jag ser framför mig en bild på dataskärmen när kameran vrider sig runt. Rosa och fint, kanske någon flisa av tomatskal som fastnat på tarmväggen. Efter avslutad undersökning kommer doktorn att gratulera mig till en frisk tarm. Dessutom meddelar han att mina blodprover som jag tog förra veckan är utan anmärkning. Blodvärde, vita blodkroppar, sänka etc. Allt är bra. Som ord på vägen säger han- Ha en riktigt skön semester när du åker till Rhodos.

Ja, ibland är det bra att fantisera. Det kallas också för visualisering. Det här hjälper mig att hålla fokus på det positiva och inte fastna i ett "tänk om"..
I morgon berättar jag hur det gick.

Titta också in på min hemsida så får du information om vad som händer i maj. www.pushsolleftea.se

Inga kommentarer: