onsdag 14 april 2010

Vårtecken

I dagens Tå var det en bild av en stolt 5-åring som hittat vårens förta tussilago. Härliga bilder och mysigt att upptäcka vid vägkanten. Det är dock inte allt som är vackert som tinar fram. Hur kan man ha samvete att dumpa sin förrådsstädning längs vägrenar och dikeskanter. Det är allt från gamla datorer, barnvagnar, leksaker och utslitna möbler. Jag önskar att de som ändå lastar sin bråte i bilen ska åka till återvinningsstationen för dumpning.

Annat som tinar fram är all den hundskit som liger kvar längs gator och trottoarer. Hemma hos mig är problemet all den kattskit som grannarnas kattor placerat runt huset. Det värsta var när jag kom hem förra veckan och hela huset stank av kattpiss. Då hade kattrackarn pinkat på bromattan uppöver vår entrédörr. Vad göra? Vi kollar med djuraffären om det finns något man kan använda för att bli av med besökarna, men icke. Nu har vi sprutat ättika runt huset och hoppas det ska avskräcka. Finns det någon som har ett tips så tar jag gärna emot det. Jag skurar bron och dörrar med såpa men lukten är svår att bli av med. Hjälp!!

1 kommentar:

Anita Löfstedt sa...

Ta fram högtryckstvätten och spola hem katterna till husse o matte :))
Visst är det trist med allt skräp som tinar fram och ibland har folk kört ut i skogen och riktigt dumpat en massa skit jag blir galen på sånt :(